Blogg
Enten du er en veteran innen markedsføringsløsninger eller er helt ny i gamet, garanterer vi at du vil finne innholdet interessant.

5 fordeler med annonsering i Google Ads
Skrevet av: Omar Midtøy – 27. Januar 2023
Google Ads som markedsføringsverktøy
Google Ads er ikke bare en vanlig, kjedelig markedsføringsløsning – De fleste bedriftseiere har hørt om det og noen har til og med kanskje prøvd seg frem selv med varierende resultat. Google Ads er et verktøy som kan hjelpe deg med å få flere kunder enn du kan telle på både hender og føtter.
En av de beste tingene med Google Ads er at det gir deg muligheten til å målrette annonsene dine mot en spesifikk demografisk gruppe eller et bestemt geografisk område. Dette betyr at du kan være sikker på at annonsene dine når de rette menneskene, istedenfor å rote bort budsjettet ditt ved å vise annonsene til folk som ikke engang har hørt om din bedrift eller produkt, eller som bor i en annen del av verden.

5 bulletpoints
- Økt synlighet: Google Ads gir bedrifter muligheten til å bli sett av et stort antall potensielle kunder. Dette kan være avgjørende for å øke trafikken til nettsiden og øke salget.
- Målrettet annonsering: Google Ads gir bedrifter muligheten til å målrette annonsene mot en spesifikk demografisk gruppe eller et bestemt geografisk område. Dette gjør at bedriften kan få maksimal nytte av annonsene sine og øke sannsynligheten for at annonsene når de rette målgruppene.
- Økt konverteringsrate: Google Ads gir bedrifter muligheten til å følge med på konverteringsraten til annonsene sine, slik at de kan justere annonsene for å øke sannsynligheten for at potensielle kunder konverterer til ekte kunder.
- Effektiv bruk av budsjettet: Google Ads gir bedrifter muligheten til å sette et budsjett for annonsene sine, slik at de ikke bruker mer penger enn det de har råd til. Dette gir bedriftene muligheten til å få mest mulig ut av annonsene sine uten å knuse sparegrisen.
- Mulighet for å måle resultatene: Google Analytics gir bedrifter muligheten til å måle resultatene av annonsene sine, slik at de kan se hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Dette gir bedriftene muligheten til å gjøre endringer og forbedringer for å øke effektiviteten av annonsene sine.
Kjært barn har mange navn
Kanskje har du tidligere hørt om ord som konverteringsrate, CTR eller klikkfrekvens?
CTR (klikkfrekvens) er beregnet ved å dele antall klikk på antall visninger og multiplisere med 100. Eksempel: Hvis du har kjørt en kampanje som har fått 100 klikk og 5000 visninger, er CTR 2% (100 klikk / 5000 visninger x 100 = 2%).
Det er vanlig å betrakte en klikkfrekvens (CTR) på over 0,04% som bra for bannerannonser på Google, mens en CTR på over 3% regnes som bra for søkeordsannonser. Det betyr at for hver 1000 visninger av bannerannonsen, bør den få minst 4 klikk for å betraktes som bra, mens søkeordsannonsen bør få minst 30 klikk per 1000 visninger. Mer informasjon om klikkfrekvens for Google-annonser kan finnes ved å lese mer her
Google Ads gir deg altså mulighet til å følge med på konverteringsraten, slik at du kan justere annonsene dine for å øke sannsynligheten for at potensielle kunder konverterer til ekte kunder. Det er som å ha en egen, personlig konverterings-ninja i teamet ditt som sørger for at du får flest mulig kunder.
Hvordan lykkes med Google Ads?
Hvis du vil ha flere kunder enn antall grå hårstrår hos kundeservice-avdelingen til telefonkatalogene som ikke følger med i timen, og være sikker på at annonsene dine når de rette menneskene, samt ha full kontroll over hva som skjer, bør du vurdere å annonsere i Google Ads.
Det er ikke hokus-pokus å annonsere i Google Ads selv, men det kan fort vise seg å være en tidskrevende oppgave som krever mye ressurser – spesielt hvis du vil at kampanjen skal bære frukter. Mediavest AS tilbyr oppsett av kampanjeløsninger og drift av Google Ads, så ikke nøl med å kontakte oss for å få mest mulig ut av annonsene dine. Bare pass på å ikke bli så vellykket at du må begynne å telle kundene dine med et abacus!
Recent Posts
Noen av våre tjenester
Bedriftsoppføring?
Kunder ser etter mye mer enn tomme bedriftsoppføringer. Med en optimalisert Google-oppføring får man oppdateringer, produkter, bilder og tjenester fremhevet.
Søkemotoroptimalisering?
Søkemotoroptimalisering (SEO) er små endringer på en nettside som i kombinasjon med flere endringer belønner én med bedre organisk plassering (høyere plassering) på søkemotorer.
Annonsering i Google Ads?
Annonsering skal være lønnsomt – da skal det godt gjøres å finne en annonseringsplattform som gir bedre resultater enn Google Ads.
Nettsider?
Vårt mål er å få bedriften din synlig på nett. Alle våre nettløsninger leveres optimalisert for søkemotorer slik at du skal få størst utbytte av nettsiden din.
Hjelp til sosiale medier?
SOME er en betegnelse brukt for tjenester som Facebook, Instagram, etc. som kan hjelpe deg å bygge bedriftens identitet på nett.